Informatiebijeenkomst voor basisscholen

Op 17 november hebben we een informatiebijeenkomst voor basisscholen met het Panora Lyceum en het Houtkamp College georganiseerd. Vanwege de verscherpte coronamaatregelen vond deze middag digitaal plaats.

Basisschool directeuren, IB-ers en leerkrachten konden tijdens twee rondes nader kennis maken met beide scholen en zich op de hoogte stellen van de laatste ontwikkelingen.

Het Panora Lyceum had daarbij gekozen voor een persoonlijke aanpak. Basisscholen zijn van te voren benaderd en hen is de vraag gesteld wat zij graag mee zouden willen nemen van deze middag. Een goede keuze zo bleek, omdat de vragen en interesses zeer divers waren. Naar aanleiding van deze inventarisatie is een programma op maat gemaakt, zodat iedere school zo goed mogelijk bediend kon worden.

Na een gezamenlijke aftrap door Paddy Harbers, hebben onze vakexperts de bijeenkomst verder vorm gegeven. Zij werden daarbij geassisteerd door onze ambassadeurs: leerlingen van het Panora Lyceum die het leuk vinden om namens de school naar buiten te treden. Het was leuk om te zien dat zij met veel enthousiasme vertelden over hun ervaringen uit de praktijk. Een aantal van hen had zelfs een kort digitaal weerzien met hun juf of meester van de basisschool!

Doordat er gekozen was voor een kleinschalige opzet, was er ruimschoots mogelijkheid voor interactie en persoonlijk contact. Dit laatste is treffend voor onze school: persoonlijk en sociaal.

Kortom, een geslaagde middag!